Офіційний сайт
 
Первомайський ліцей 
 Первомайської селищної ради Миколаївської області



Меню сайту
Категорії розділу
Захист проектів до 200-річчя Т.Г.Шевченка [1]
Шкільні свята [13]
Новости [159]
Новинка
[17.10.2022][Новости]
Навчати — час не втрачати (0)
[10.10.2022][Новости]
Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі (0)
[10.10.2022][Новости]
Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі (0)
[25.09.2022][Новости]
Серія вебінарів про Всеукраїнську школу онлайн (0)
[17.09.2022][Новости]
Всеукраїнська школа онлайн (0)
Статистика
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА. "КОНФЛІКТИ"

Конфлікти – це норма життя.
Коли вам здається, що у вашому житті
немає конфліктів,
перевірте, чи є у вас пульс. 
Ч. Ліксон

Конфлікт. Скільки неприємних спогадів пов'язано з цим словом. Конфлікти супроводжуються нерозумінням, образами, почуттям невдоволення, стресами, зруйнованими взаєминами… Напевне, немає такої людини, яка у своєму житті не побувала б у конфлікті, адже конфліктною є будь-яка ситуація, у якій зіштовхуються різні погляди, потреби, інтереси, цілі, бажання різних людей. Конфлікти вносять напруженість у стосунки, позбавляють нас спокою і радості, не дають можливості повноцінно працювати. А особливо прикро те, що конфлікти виникають найчастіше через дрібниці, через наше невміння спілкуватись, небажання зважати на потреби інших.
Але конфлікти можуть мати і позитивні наслідки, якщо вони є конструктивними і вирішуються шляхом мирних переговорів без сварок, бійок, крику, взаємних образ. Тоді вони допомагають розв'язати наболілі проблеми, прийти до спільного найкращого рішення.

Психологи розрізняють
5 типових форм поведінки у конфліктних ситуаціях:
Уникання, або відхід від конфлікту (намагання його не помітити) – це такий тип поведінки, коли на проблему просто не звертають увагу. Суть поведінки відображають приказки: «Не буди лихо, доки тихо», «Не чіпай, бо вламається». Уникання цілком виправдане тоді, коли напруженість у ситуації занадто велика і необхідно її знизити, або джерело розбіжностей несуттєве.
Боротьба або конкуренція – це такий тип поведінки, коли одна сторона завзято відстоює свої позиції і не враховує інтереси опонента. Зміст такої поведінки характеризують приказки: «Переможців не судять», «Сильний завжди правий». Цей тип поведінки найчастіше призводить до ускладнень конфлікту.
Поступливість або пристосування – тип поведінки, орієнтований на максимальне задоволення інтересів опонента, згладжування суперечностей на шкоду своїм інтересам. Зміст такої поведінки втілюють приказки: «Мир за будь-яку ціну», «Нехай буде гречка, аби не суперечка». Ця позиція доречна, коли потрібно зберегти добрі стосунки з іншою людиною, а привід конфлікту не значний; або результат набагато важливіший для іншої сторони, ніж для вас.
Компроміс – тип поведінки, який забезпечує часткове задоволення у конфлікті як власних інтересів, так і інтересів іншої сторони, що досягається за такої умови: «Я поступлюся тобі в чомусь, а ти мені в іншому». Зміст такої поведінки формулюється за допомогою приказок: «Краще півхліба, ніж нічого», «Поганий мир кращий за добру сварку»
Співробітництво – тип поведінки, який забезпечує максимальне задоволення як власних інтересів, так і інтересів іншої сторони. Зміст такої поведінки характеризують приказки: «Одна голова добре, а дві – краще», «Те, що добре для Вас, добре і для мене». Результатом цієї поведінки є повне вирішення конфліктної ситуації. Цей тип поведінки у конфлікті є найкращим .

Для спільного виходу з конфлікту бажано дотримуватися наступних умов:
- відокремити реальні причини конфлікту од формального приводу; 
- зосередити увагу на проблемах, а не на особистих емоціях; 
- діяти за принципом «тут і зараз», не згадуючи інші події і факти; 
- створити обстановку рівної участі усіх сторін у вирішенні конфлікту; 
- говорити тільки за себе, не висловлювати здогадки про думки інших ; 
- уміти слухати й чути іншого; 
- поважно ставитися до особистості опонента, говорити про факти й події, а не про особистість співрозмовника; 
- створити клімат взаємної довіри і співпраці.







Форма входу
Прогноз погоди
Первомайское 
Календар
«  Січень 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Корисні сайти
Архів записів
Пошук